1 Şubat 2013 Cuma

Modernli Post

Gecenlerde Bjork'un bachelorette sarkisini dinlerken ayni melodiyi
bir iki sene once seyrettigim Ask Tesadufleri Sever filminde duydugum Muslum Gurses'in ayni isimli sarkisina benzettim. Merak bu ya acip bir de Muslum'den dinledim, resmen ayni sarki tabi ben
dalga geciyorum, Muslum Bjork mu dinliyormus yoksa falan diye. Derken
aydinlaniyorum Bjork dinleyen aslinda Murathan Munganmis, Ask tesadufleri sever albumunun yapimcisi imis kendisi ve Bjork sarkilarini kolay kolay vermedigi icin sarkinin sozlerinin de ayni zamanda yazari olan Murathan Mungan sozleri ingilizceye cevirip Bjorke gostermis ve oyle sarkinin kullanilmasini kabul etmis. Bunun haricinde albumde Bob Dyln gibi baska yabanci sanatcilarin sarkilari icin de farkli sairlerimiz yeni sozler yazarak sarkilarin kullanilmasini saglamislar.
Ve bu bilgilerle ben de bir aydinlanma yasadim.
Dediler ki Post Modern boyle bir seymis :)
Bendeki aydinlanmayi dusunun kafanin ustunden isiklar sacildi adeta,
yasamin sirrini cozmus gibi uyandim.

Hatta basligi degistirip Postmodernism for Dummies yapabiliriz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder